پیمانکار سقف وافل

سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با دهانه‌های بلند به کار می‌رود؛ البته وقتی صحبت از دهانه‌های بلند می‌کنیم یعنی منظورمان چیزی حدود 8 تا 18 متر است. جنس این نوع سقف از بتن مسلح بوده و با توجه به‌ظاهر شبکه مانندش، سقف مشبک نیز نامیده می‌شود؛ اما در خصوص علت نام‌گذاری سقف وافل بد نیست بدانید که این اسم گذاری به دلیل شباهت ظاهری آن با نان وافل بوده است. سقف وافل از آن نوع سازه‌هایی است که قابلیت اجرا در انواع مختلف ساختمان‌های مرتفع را داشته و در این میان تفاوتی هم میان فلزی یا بتنی بودن اسکلت ساختمان وجود ندارد. در اینجا قصد داریم تا شما را با جزئیات بیشتر شرایط پیمانکار سقف وافل و ویژگی های آن آشنا کنیم.

با این تفاسیر اگر شما نیز برای اجرای سقف ساختمان خود به دنبال شیوه‌ای به‌روز هستید پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید؛ در این صورت نه‌تنها اطلاعات کافی در مورد سقف وافل را به دست خواهید آورد بلکه به‌راحتی قادر به انتخاب صحیح یک مجری سقف وافل نیز می‌شوید. حتی می‌توانید از بابت قیمت دستمزد اجرای سقف وافل نیز به مبلغی مناسب دست‌یابید.

با توجه به این‌که سقف وافل در سازه‌های بلند و مرتفع کاربرد فراوانی دارد درنتیجه استفاده از آن در مکان‌هایی همچون نمایشگاه، فرودگاه، ایستگاه قطار و مترو ، سالن‌ها و حتی منازل مسکونی گزینه مناسبی محسوب می‌شود. مهم‌ترین دلیل استفاده از سقف وافل در اماکن عمومی نامبرده شده این است که وافل مجهز به آرماتوربندی دوطرفه است و درنتیجه قدرت تحمل مناسبی برای لرزش‌های ناشی از شلوغی جمعیت دارد؛ اما از استحکام که بگذریم دلیل دیگر کارایی وافل به زیبایی چشم‌نواز آن مربوط می‌شود.

مشاوره اختصاصی کلوک

در صورتی که قصد دریافت مشاوره و یا همکاری در پروژهای ساختمانی را دارید ، میتوانید با کارشناسان کلوک تماس بگیرید. شرکت ساختمانی کلوک با تجربه ای ارزشمند و اجرای پروژه های موفق ، آماده پذیرش و همکاری با متقاضیان گرامی می باشد.

شرکت-کلوک

مزایای اجرای سقف وافل

وقتی پای امتیازات سقف وافل به میان می‌آید در صدر این مزایا باید به قابلیت جایگزینی‌اش با انواع دیگر از سقف‌ها اشاره کرد؛ که اتفاقاً این جایگزینی معمولاً به‌آسانی انجام می‌شود مگر این‌که قصد جابه‌جایی سیستم‌های عرشه فولادی را با وافل داشته باشید که در این صورت نه‌تنها باید با دقت بیشتری وارد عمل شوید بلکه حتی ممکن است مجبور به تغییر و تحول در نقشه‌ها و طراحی مجدد آن‌ها نیز شوید.

البته چنانچه کار را به یک مجری سقف وافل کار بلد بسپارید دیگر جایی برای هیچ‌گونه نگرانی باقی نخواهد ماند. به‌طورکلی قالب‌های وافل امتیازات متعددی دارند که باعث برتری‌شان نسبت به سایر سیستم‌های سقفی شده است؛ ازجمله آن‌ها می‌توان به مزایای اقتصادی، فنی، معماری و همین‌طور زیست‌محیطی اشاره کرد. جا دارد در همین حین متذکر شویم که شرط اصلی بهره‌مندی از چنین امتیازاتی این است که پیمانکار اجرای سقف وافل را به‌درستی انتخاب کنید.

در نگاهی دیگر برای توجیه کارایی این سقف به سبک‌وزنی آن و همین‌طور مصرف کم بتن و سایر مصالح موردنیاز برای ساخت و اجرای وافل می‌رسیم. توجه داشته باشید که دلایل نامبرده شده به‌ویژه در مکان‌های عمومی و سازه‌هایی با ابعاد بزرگ اهمیت خود را نشان می‌دهد و باعث می‌شود وافل ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه از آب دربیاید.

پیمانکار-سقف-وافل

لیست محصولات

برای دریافت فایل PDF محصولات کلوک ، بر روی دکمه “دانلود لیست محصولات” کلیک کنید.

محصولات-کلوک

قیمت دستمزد اجرای سقف وافل و کاهش هزینه ها

اگر بخواهیم مزیت‌های اجرای سقف وافل را به‌طور مختصر ذکر کنیم باید به مواردی همچون کاهش مصرف مصالح مورداستفاده در اجرا و میلگرد مصرفی در کل سازه و همین‌طور پایین آمدن هزینه‌های نازک کاری و تأسیسات اشاره‌کنیم؛ چراکه اگر در بخش‌های پایینی وافل روزنه‌هایی ایجاد شود به‌آسانی قابلیت عبور دادن سیم‌های برق، تهویه هوا، سیستم روشنایی و حتی لوله‌کشی را می‌یابد. در همین راستا باید توجه داشت که با سپردن کار به یک مجری سقف وافل حرفه ای نه‌تنها از حجم بتن‌ریزی در کل سازه کاسته می‌شود بلکه وزن کم و ضخامت کم سقف در کنار ایمنی بالای آن دست‌به‌دست هم می‌دهند تا سقف وافل در برابر آتش‌سوزی مقاوم بوده و حتی و در برابر زلزله نیز عملکردی کاملاً مناسب داشته باشد.

اکنون‌که صحبت از هزینه‌ها مطرح شده است بد نیست نگاهی به هزینه اجرای سقف وافل نیز داشته باشیم؛ چراکه یکی از برتری‌های سقف وافل پایین بودن قیمت خرید قالب‌های آن است که همین موضوع درنهایت باعث می‌شود که هزینه‌ها و قیمت دستمزد اجرای سقف وافل به مقدار قابل‌توجهی کاهش یابد.

نکته حائز اهمیت در مورد هزینه دستمزد اجرای سقف وافل این است که اغلب کارفرمایان در زمان مراجعه به شرکت مجری سقف وافل از بابت هزینه‌های اجرایی این سازه و همین‌طور دستمزد پیمانکار اجرای سقف وافل دچار نگرانی هستند که علت آن نیز تا حدی طبیعی است؛ چراکه اکثر آنان اطلاعات چندانی از چگونگی اجرای سقف وافل در دست ندارند. اکنون قصد داریم خاطرتان را بابت قیمت دستمزد اجرای سقف وافل حسابی راحت کنیم.

آن‌هم با بیان این‌که اجرای این سقف به هیچ نوع ابزارآلات خاص و جدیدی نیاز نداشته و از آن‌سو اکثر نیروهای کاری به‌آسانی می‌توانند سقف وافل را اجرا نمایند. به‌طورکلی جا دارد متذکر شویم که اجرای سقف های وافل در مقایسه با سقف‌های سنتی مانند تیرچه بلوک به مقدار قابل‌توجهی پایین است؛ درنتیجه تنها کافی است که با دقت به‌گزینش شرکت اجرا کننده سقف وافل بپردازید تا به نتیجه ایده آل خود دست‌یابید.

برخی از

پروژه های کلوک

شما می توانید در پایین برخی از پروژه های شرکت ساختمانی ، کلوک را مشاهده کنید.

پروژه-بام-پونک-کلوک
پروژه ساختمان سازی بام پونک
پروژه-زعفرانیه-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت زعفرانیه
پروژه-خاقانی-کلوک
پروژه مشارکت در ساخت خاقانی
پروژه-سلمانشهر-کلوک
پروژه سلمانشهر
tritium-2
پروژه تریتیوم
پروژه-عظیمیه-کلوک
پروژه عظیمیه
پروژه-گرمدره-شرکت-کلوک
پروژه گرمدره
پروژه-باغ-فیض-شرکت-کلوک
پروژه باغ فیض

مزایای سقف وافل در هنگام اجرا

مزیت‌های دیگر سقف وافل در زمان اجرا خودش را نشان می‌دهد به‌طوری‌که اولاً برای اجرای آن نیازی به تجهیزات خاصی نداشته و در ثانی لزومی ندارد که حتماً فردی متخصص را به کار بگیرید بلکه تنها در یک اقدام هوشمندانه و با مراجعه به پیمانکار سقف وافل قادر می‌شوید که صفرتا صد اجرای آن را به مجری سقف وافل محول نمایید و در انتها همه‌چیز را در بهترین حالت تحویل بگیرید. امتیازات اجرای سقف وافل آن‌چنان زیاد است که علاوه بر موارد نام‌برده شده باید به کاهش تعداد ستون‌های ساختمان و افزایش ارتفاعات مفید ساختمان نیز اشاره‌کنیم.

در این راستا باید توجه داشت که کاهش ستون‌ها منجر به افزایش متراژ بنا می‌شود. با این اوصاف یکی از مزایای مهم دست گذاشتن روی سقف وافل را می‌توان در استفاده بهینه از فضای موجود دانست؛ با این حساب اگر در پی ساختن سقف‌هایی با دهانه‌های بلند هستید و یا مکانی که قصد ساخت و سازش رادارید ازنظر احداث ستون دست‌وبالتان را بسته، کافی است که به اجرای سقف وافل روی بیاورید.

زیبایی محیط

از این‌ها گذشته بد نیست نگاهی به اجرای سقف وافل و تأثیر آن بر زیباسازی محیط نیز داشته باشیم؛ به این صورت که در وهله اول تأسیسات به‌راحتی از زیر اسکلت بتنی وافل عبور می‌کنند. از سوی دیگر پیاده‌سازی سقف وافل موجب ایجاد فضاهای خلاقانه‌ای می‌شود که ازجمله آن می‌توان از ایجاد پارکینگ و یا فضاهای تجاری متعدد نام برد. از دیگر زیبایی‌های اجرای وافل این است که می‌توان در آن شکل‌ها و بازشوهای بزرگ و نامنظمی ایجاد کرد که جلوه‌ای چشم‌گیر و شیک به فضا می‌بخشند و از این طریق بدون نیاز به هیچ کار اضافه ای زیبایی محیط را چند برابر می کنند. در این بخش تصویری از انواع قالب وافل ضمیمه شده است.

مجری-سقف-وافل

بهترین شرکت مجری سقف وافل

بنا بر آنچه گفته شد بدون شک دیگر اهمیت انتخاب صحیح شرکت مجری سقف وافل دستتان آمده است. اگر خاطرتان باشد در هنگام بیان مزایای سقف وافل به این نکته اشاره کردیم که اجرای آن نیازی به نیروی متخصص و آموزش دیده ندارد. در همین راستا باید توجه داشته باشید که سقف وافل از آن دسته سازه‌هایی است که پیاده‌سازی آن حضور یک مجری حرفه‌ای و کار بلد را می‌طلبد که تمام جوانب را در نظر بگیرد تا فرآیند اجرایی سقف وافل عاری از هرگونه خطا و مشکلی به سرانجام برسد.

به‌ویژه که کوچک‌ترین اشتباه و بی‌دقتی از جانب پیمانکار سقف وافل ممکن است خدای‌ناکرده به خطرات مالی و جانی غیرقابل جبرانی ختم شود. از سوی دیگر با در نظر داشتن این موضوع که سقف‌های وافل جزو معماری‌های زیبایی آفرین هستند درنتیجه باید کاملاً دقیق و حساب‌شده اجرا شوند که بازهم نیاز به یک مجری و پیمانکار ساخت ساختمان متخصص احساس می شود.

ازجمله مهم‌ترین نکاتی که اجرا کننده سقف وافل باید نهایت توجه را به آن داشته باشد اجرای تیرهای آویز دار، مرحله قالب گذاری سقف وافل، مرحله قالب برداری سقف وافل و مواردی از این قبیل است. البته یک پیمانکار اجرای سقف وافل کاردان پیش از هر اقدامی باید به‌صورت دقیق به بررسی و مطالعه نقشه‌های سازه‌ای بپردازد. در گام بعدی نیز لازم است که حساب‌وکتاب پروژه‌های در دست اجرایش را داشته باشد و ضمن برنامه‌ریزی همه‌جانبه و زمان‌بندی دقیق برای اجرای پروژه، آنگاه برای اجرای سقف وافل دست‌به‌کار شود؛ بنابراین اگر در جستجوی شرکت مجری سقف وافل و پیمانکار آن به چنین فردی برخوردید، شک نکنید که بهترین مجری و پیمانکار سقف وافل را یافته‌اید.

نحوه اجرای سقف وافل

بطور کلی شیوه اجرای این سقف شامل 5 مرحله اصلی می باشد.

  • مرحله اول زیرسازی سقف : این بخش شامل زیرسازی با توجه به ارتفاع سقف از سطح می باشد. برای ارتفاع 3.5 متر و کمتر از جک های صلیبی استفاده می شود. همینطور برای ارتفاع بیش از 3.5 متر می بایست از اسکافیلد کمک گرفت. فاصله مابین جک و اسکافیلد از یکدیگر با ضخامت و ارتفاع سقف مرتبط است. هرچه ضخامت و ارتفاع بیشتر باشد ، نیاز است تا جک ها در فاصله کمتری نسبت به هم قرار بگیرند.
  • مرحله دوم قالب بندی : قالب بندی به 2 صورت انجام میگیرد. در حالت اول از فرش کردن پلی وود و چیدن قالب ها بروی آن انجام می شود. در حالت بعدی بصورت مستقیم ، قالب ها قرار میگیرند و نیازی به پلی وود نیست.
  • مرحله سوم آرماتوربندی : پس از چیدن قالب ها نوبت به آرماتوربندی سقف وافل می رسد.
  • مرحله چهارم بتن ریزی : این مرحله شامل بتن ریزی سقف می باشد. توجه به کیفیت و تراکم بتن ریزی ، همنیطور حفظ رطوبت بتن در مدت زمان معین اهمیت ویژه ای دارد.
  • مرحله آخر قالب برداری : پس از گذشت زمان معین ، می توان بجز پایه های اطمینان ، کلیه جک ها و لوله ها را برداشت و قالب های بکار رفته را از سقف خارج کرد.

همانطور که مشخص است ، اجرای این سقف نیاز به مهارت و تجربه ای بالا دارد. به همین دلیل قیمت سقف وافل در زمان اجرا نسبت به مدل های دیگر متفاوت می باشد. جهت اطلاع از شرایط و قیمت وافل می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

کلوک پیمانکار اجرای سقف وافل

شرکت ساختمانی کلوک با انجام پروژهای متعدد اجرای سقف وافل ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. تیم مهندسی کلوک مجری پروژه ها و سازه های بزرگ، مشارکت در ساخت ، نماهای بتنی، فلزی، مدرن و کلاسیک است. طی 20 سال سابقه درخشان با پشت سر گذاشتن پروژه های ناب در سطح جهانی توانسته است، محبوبیت زیادی بین معماران و مهندسان ساخت و ساز پیدا کند. از دیگر خدمات کلوک می توان به مدیریت پیمان انواع پروژهای ساختمانی اشاره کرد.

حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری، تعهد، انعطاف، مسئولیت پذیری، صداقت، ارتباط قوی و در نظر گرفتن سرمایه سرمایه گذاران و بسیاری از نقاط قوت،عملکرد اصولی و درست شرکت ساختمانی کلوک می باشد.

پرسش و پاسخ

سقف وافل جزو سازه‌های ساختمانی نوظهوری است که برای ساخت‌وساز سقف‌هایی با دهانه‌های بلند به کار می‌رود. جنس این نوع سقف از بتن مسلح بوده و با توجه به‌ظاهر شبکه مانندش، سقف مشبک نیز نامیده می‌شود.

کاهش هزینه‌ها ، زیباسازی محیط و مناسب برای سازه هایی با وسعت بالا نظیر نمایشگاه و فرودگاه از جمله مزایای این نوع سقف می باشد.

شرکت ساختمانی کلوک با انجام پروژهای متعدد اجرای سقف وافل ، آماده پذیرش پروژه های کارفرمایان گرامی می باشد. حفظ ایمنی و سلامت، رعایت حقوق شهروندی، اعتماد، همکاری و تعهد از جمله نکات عملکرد شرکت کلوک می باشد.

سایر

مقالات کلوک
شرایط-مشارکت-در-ساخت

مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت مشارکت در ساخت در واقع نوعی قرارداد است که در حوزه پیمانکاری

قرارداد-مدیریت-پیمان-ساخت-و-اجرا

مدیریت پیمان

مدیریت پیمان ساخت مدیریت پیمان نوعی قرارداد است که، با توجه به قوانین ذکر شده

اسکلت-بتنی-متری-چند

هزینه ساخت اسکلت بتنی

هزینه اسکلت بتنی فوندانسیون، سقف، مقدار میلگرد مصرف‌شده را باید جزو فاکتورهایی بدانیم که تأثیر

Kelouk_footer

کلوک با سال ها تجربه در صنعت ساختمان آماده همکاری با شما کارفرمایان محترم می باشد.

شبکه های اجتماعی

Call Now Button